انواع عایق الاستومتری را بشناسید.

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های جایگزین عایق‌های قدیمی مثل پشم شیشه، عایق الاستومتری است. کاربرد صنعتی و عمرانی دارد و جهت عایق‌کاری سیستم تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش تاسیسات ساختمانی ، نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر عایق الاستومتری درفضای داخلی و سربسته مورد استفاده قرار گیرد به هیچ پوششی نیاز ندارد اما اگر در سطح بیرونی استفاده شود با لایه‌ای از آلومینیوم در ضخامت‌های گوناگون پوشیده می‌شود تا با افزایش طول عمر در برابر فرسایش‌ها حفاظت شود.

شرکت آذین تهویه پارسیان عایق الاستومتری را به دو صورت رولی و لوله‌ای تولید می‌کند که به تفضیل درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

عایق الاستومتری لوله‌ای به طول 2 متر، قطر 6 تا 114 میلی‌متر و ضخامت‌های مختلف به صورت ساده و با روکش آلومینیوم تولید می‌شود.

عایق الاستومتری رولی سه نوع گوناگون دارد. عایق الاستومتری رولی ساده پشت چسب‌دار و بدون چسب با پهنای 100 سانت و ضخامت 6، 10، 13، 16، 20، 25، 32، 40 و 50 میلی‌متر عرضه می‌شود.

عایق الاستومتری رولی با روکش آلومینیوم پشت چسب‌دار و بدون چسب که با آلومینیوم کاور می‌شود تا در مقابل عواملی مانند ضربه مقاوم گردد.

عایق الاستومتری رولی معمولی و با روکش آلومینیوم برای پوشش کانال‌های گرد و چهارگوش؛ مخازن، منابع آب و صنایع خودروسازی، نفت، پتروشیمی و کاغذسازی مورد استفاده می‌باشد.

عایق الاستومتری رولی صوتی شانه تخم مرغی هم، با دو مدل پشت چسب‌دار و بدون چسب ساخته می‌شود. دارای یک سطح صاف و در مقابل سطح شش وجهی به شکل شانه تخم مرغ، در پهنای 100 سانت و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. برای جلوگیری از لرزش و انعکاس صوت در سقف، لای دیوار، کف، بدنه خودرو، کانال‌های گالوانیزه به کار برده می‌شود.

ویژگی‌های عایق الاستومتری

  • سهولت نصب و اجرا و جلوگیری از افت انرژی
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی، حرارت، گازهای خورنده و اشعه فرابنفش
  • جذب رطوبت بسیار کم نسبت به عایق‌های قدیمی نظیر پشم شیشه و پشم سنگ
  • عدم اشتعال در موقع ایجاد حریق و سازگار با لایه ازن
  • کارایی بعنوان عایق صوتی بطوریکه عایقی به ضخامت 2 سانت شدت صوت را به میزان 35 دسی‌بل کاهش می‌دهد
  • پایداری در برابرپارگی بعلت داشتن بافت غیرمتخلخل و غیررشته‌ای
  • قابلیت رنگ‌پذیری با رنگ روغنی
  • وزن بسیار سبک

  • انعطاف‌پذیری و اجرای راحت

  • فاقد مواد آلرژی‌زا و مضر

  • مقاومت در برابر خورنده و قارچ و باکتری

  • دارای خاصیت رنگ‌پذیری با رنگ روغنی

  • دوام وعمر طولانی

  • مقرون‌به صرفه

کاربرد عایق الاستومتری

به طور کلی در مکان‌های مختلفی از عایق الاستومتری استفاده می‌شود. به برخی از آن‌ها در زیر اشاره می‌کنیم.

در تاسیسات ساختمانی به جهت پوشش کانال کولر و لوله‌های آب

عایق‌کاری صدا در استودیوهای ضبط صدا، سالن‌های تیاتر، نمایش و موسیقی

عایق‌کاری اتصالات و مخازن

کانال‌سازی و عایق الاستومتری

کانال‌سازی کولر از مهم‌ترین موارد اجرایی ساختمان است تا مکان مورد نظر به دمای مطلوب برسد.

به منظور ممانعت از نفوذ سرما و گرما به داخل کانال کولر از عایق الاستومتری رولی بهره می‌گیرند. همچنین با انجام این عایق عمر کانال هواد طولانی‌ و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌شود.

عایق الاستومتری رولی نتیجه پیشرفت تکنولوژی است که قابلیت استفاده در کانال گرد و چهارگوش را دارد و امروزه جایگزین پشم شیشه شده است.

تفاوت عایق الاستومتری با پشم شیشه

عوارض زیستی بسیارکم عایق الاستومتری در تماس با دست، در مقایسه با پشم شیشه، که در صورت تماس با چشم، سیستم تنفسی و پوست بشدت حساسیت‌زا است.

نصب عایق الاستومتری در محیط‌های با فضای کاری کم، به دلیل استفاده از خودبست آسان است ولی عایق‌کاری چنین مکان‌هایی با پشم شیشه در چند مرحله صورت می‌گیرد.

ضریب انتقال حرارت درعایق الاستومتریک پایین‌تر از پشم شیشه است.

ساختار سلول بسته عایق الاستومتری موجب مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، آلودگی، گرد و غبار و بخار آب شده است در صورتیکه با نفوذ رطوبت و بخار به داخل پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل آن از مقاومتش می‌کاهد.

 

قیمت عایق الاستومتری

قیمت انواع عایق الاستومتری متفاوت است. همچنین نوسانات قیمت مواد در بازار باعث شده تا قیمت دقیق این محصول در داخل این مقاله نگنجد. مشتریان عزیز می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت و تماس با کارشناسان شرکت آذین تهویه پارسیان از قیمت روز این محصول مطلع شوند.