فلنج کانال گالوانیزه و انواع آن

وظیفه اتصال دهانه دو کانال به یکدیگر را قطعه‌ای به نام فلنج بر عهده دارد. فلنج از جنس گالوانیزه ساخته می‌شود و با استفاده از آن نیاز به جوشکاری، رنگ و ضد زنگ رفع می‌شود.

ضخامت ورقی که برای تولید فلنج استفاده می‌شود با توجه به طول و عرض آن متغیر است و بین 0/5 تا 1 میلی‌متر می‌باشد. ساختار صاف و بدون پیچ و خمیدگی از مسایل مهم در تعیین کیفیت نهایی ساختار فلنج می‌باشد. همین‌طور امکان هوابند شدن فلنج عامل مهم دیگر است. به همین منظور موقع ساخت فلنج در لایه‌های داخلی از ماستیک بهره می‌گیرند که موجب فیکس شدن ساختار دهانه کانال به فلنج کانال می‌شود و از نشت هوا از درزهای احتمالی جلوگیری می‌کند. این نوع پروفیل، پروفیل فلنج کانال ماستیک‌دار نامیده می‌شود.

 

قطعات جانبی پروفیل فلنج گالوانیزه

کرنرپروفیل فلنج گالوانیزه: قطعه‌ای مهم که با نام کرنر یا گوشه شناخته می‌شود. به شکل ال انگلیسی است و در واقع حکم چهارچوب‌دهنده به فلنج گالوانیزه را داراست. با قالب‌گیری در پرس سنگین از ورق گالوانیزه با ضخامت بالا و در سایزهای مختلف ساخته می‌شود.

کلیپس پروفیل فلنج گالوانیزه: کلیپس یا گیره، به شکل سی انگلیسی است که برای اتصال دو پروفیل فلنج مورد استفاده می‌باشد به‌طوریکه باله بالایی پروفیل فلنج گالوانیزه که به یک پیچ مجهز است باعث ثبات یک جفت پروفیل فلنج نسبت به هم می‌شود.

ساپورت گالوانیزه کانال: با پرس و خم‌کاری به شکل سی انگلیسی تولید می‌شود، سوراخ‌هایی جهت تنظیم محل دقیق آویز ساپورت روی آن تعبیه می‌شود. ساپورت سی به‌عنوان زیره کار و پیچ‌های متری برای آویز ساپورت در سازه‌های تاسیساتی کاربرد دارند.

نوار درزگیر پروفیل گالوانیزه: گسکت یا همان نوار درزگیر جهت هوابندی، در سایزهای 3 تا 5 سانتی‌مترساخته می‌شود.

ویژگی‌های فلنج کانال گالوانیزه ماستیک‌دار و بدون ماستیک

  • کیفیت و دوام بالا
  • سهولت نصب و اجرا
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • سبک و امکان حمل و نقل راحت
  • ظاهر زیبا و متناسب
  • کم‌ترین میزان نشتی هوا
  • عدم نیاز به ضد زنگ و جوشکاری