جهت اتصال، استحکام و کاهش لرزش دو تکه کانال هوا از فلنج استفاده می‌شود که در دو مقطع گرد و چهارگوش تولید می‌گردد.

فلنج کانال گرد

برای اتصال دو قطعه کانال گرد از فلنج کانال گرد استفاده می‌شود. فلنج کانال گرد هم از جنس نبشی فابریک به‌طور نوردکاری شده و هم به‌صورت تسمه‌ی ورقی از ورق گالوانیزه ضخیم با لیزرکاری قابل تولید است. فلنج گرد در دو سر لوله انتقال هوا با بست چکشی متصل می‌شود و با گسکت و نخ نسوز درزگیری می‌گردد. با نبشی 30 میلی‌متر ساخته می‌شود و اتصالات آن به صورت جوش با الکترود 3 می‌باشد. فلنج کانال گرد از جنس نبشی 20، 30 و 40 میلی‌متر در قطرهای متفاوت و به‌طور سفارشی قابل ساخت است.

فلنج کانال چهارگوش

الف- فلنچ کانال از پروفیل گالوانیزه (فلنچ کانال تی دی سی) از چند قطعه اساسی بنام‌های پروفیل گالوانیزه، کُرنر و کلیپس یا گیره فلنج کانال تشکیل شده است که به اختصار عملکرد آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

الف-1- پروفیلِ فلنچ کانال (فلنچ تی دی سی) جنس آن از ورق گالوانیزه در ضخامت‌های 0.6 ، 0.7 و یک میلی‌متر است و بر اساس ساختار خود دارای خم‌ها و نرومادگی‌هایی است که لبه ورق دهانه کانال هوا در مادگی این پروفیل قرار گرفته و بصورت پرچ یا نقطه جوش تثبیت می‌گردد و در سایزهای 20، 25، 30، 35 و 40 تولید می‌شود.

الف-2- کرنر (قطعه گوشه فلنچ کانال تی دی سی) کُرنرنقش چهارچوب‌دهنده به فلنچ کانال را ایفا می‌کند، که به شکل "اِل" از ورق گالوانیزه بوسیله پرس حالت‌داده شده است. در گوشه این قطعه، سوراخ‌هایی برای اتصال یک جفت فلنج کانال تعبیه شده که در زمان اتصال دوقطعه فلنج کانال به هم باعث تثبیت آنها می‌شود.

الف-3- کلیپس (گیره ی فلنچ کانال تی دی سی) این قطعه بصورت "سی" شکل از ورق ضخیم گالوانیزه که از یک طرف به پیچِ قابل تنظیم متصل است ساخته شده و هنگام نصب کلیپس فلنج کانال نقش تثبیت دو فلنج را به هم ایفا می کند.

ب- فلنچ کانال سنتی از نبشی از دو نوع نبشیِ فابریک و نبشیِ ورقی ساخته می‌شود.

ب-1- فلنج کانال سنتی از نبشی فابریک بنا به ابعاد و ضخامت ورق کانال هوا از نبشی‌های نمره 3 و 4 ساخته می‌شود. در مرحله اول ابعاد نبشی‌ها بر اساس ابعاد کانال با یک میزان بادخور برش داده می‌شود و در مرحله بعد بر روی دو بُعد از بدنه نبشی سوراخ‌هایی برای محل قرارگیری پیچ ومهره و محلِ پرچ تعبیه می‌شود، در مرحله سوم چهارقطعه نبشی به صورتِ گونیا کنارهم بصورت چهارگوش قرار گرفته و توسطِ مونتاژکار به هم جوش داده می‌شوند و در آخرین مرحله فلنج کانال با ضد زنگ پوشش داده می‌شود تا در برابر استهلاک و رطوبت مقاوم گردد.

ب-2- فلنج کانال سنتی از نبشی ورقی این نوع فلنج از ورق روغن با ضخامت یک میل که بصورت نبشی برش و خم شده است ساخته می‌شود. سوراخکاری آن بوسیله دستگاه پرس انجام می‌شود و اتصالات چهارگوشه این نوع فلنج کانال هم بصورت نقطه جوش می‌باشد و در نهایت با ضد زنگ پوشش داده می‌شود. شرکت آذین تهویه پارسیان علاوه براستفاده از ورق مصرفی با کیفیت در ساخت فلنج کانال از دستگاه‌های بروز و پیشرفته نیز در جهت ارتقا کیفیت فلنج کانال بهره‌گیری نموده است.

دریچه چوبی کولر

بی‌شک از پرکاربردترین دریچه‌ها در منازل و ادارات دریچه کولر می‌باشد که بدون محدودیت در ابعاد به صورت سفارشی و با هر تعداد مورد نیاز کارفرما تولید می‌شود. جنس به کار رفته جهت ساخت آن می‌تواند آلومینیوم، آهن و چوب باشد. دریچه کولر چوبی به دلیل تطابق با محیط و دکوراسیون برخی ساختمان‌ها باعث زیبایی هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود. همان‌طور که از نام آن پیداست متریال مورد استفاده برای ساخت این دریچه‌ها چوب است. شرکت آذین تهویه پارسیان با طراحی و ساخت این نوع دریچه به‌طور استاندارد و حرفه‌ای آمادگی ارایه خدمات در این زمینه می‌باشد.